Oftest stillede spørgsmål

Alt du har brug for at vide om ViaBill, hvad enten du er shopper eller en webshop, finder du nedenstående. Skriv til os i chatten, hvis ikke du kan finde svar på dit spørgsmål.

Generelt

Hvad er ViaBill?

ViaBill er en fleksibel betalingsmetode, der giver dine kunder mulighed for at shoppe så mange gange de vil for 2.000 kr. ViaBill gør det muligt for dine kunder at købe deres varer nu og betale senere. Når dine kunder betaler ViaBill tilbage, betaler de i 4 lige store, månedlige betalinger – helt uden renter.

Dine kunder:

  • kan tilmelde sig ViaBill ved at besvare på fire simple spørgsmål.
  • får øjeblikkelig godkendelse ved kassen.

 

Hvorfor skal jeg tilføje ViaBill på min webshop?

ViaBill øger din konvertering, basket size og AOV.

ViaBills PriceTag er opsigtsvækkende, fordi dine kunder kan se, hvor lidt de skal betale om måneden, når de deler deres betaling op – i modsætning til hvis de skulle betale det hele upfront.

Giv dine kunder mulighed for at dele deres betaling op, så de kan købe mere og dermed øge din indtjening.

Hvilke lande opererer ViaBill i?

ViaBill opererer i Danmark, Norge og USA. Du kan få ViaBill i Danmark, når din webshop:

  • sælger produkter på det danske marked
  • har en dansk bankkonto

Dine kunder er forpligtede til at:

  • have et gyldigt og verificerbart dansk mobilnummer.
  • have et dansk kredit- eller betalingskort for at foretage et køb
  • have en email og dansk CPR-nummer.
Hvordan får jeg ViaBill på min shop?

For at du kan komme i gang med ViaBill, skal du udfylde vores simple tilmeldingsform på forsiden. Vi rækker ud til dig så snart din tilmelding er gået igennem for at tilføje ViaBill på din shop.

8 af 10 webshops er aktive med ViaBill inden for 24 timer.

Hvordan bliver jeg betalt? Og hvem påtager sig al kreditrisiko?

ViaBill betaler dig med det samme og påtager sig al kredit- og fraudrisiko. Klik her for at læse vores vilkår og betingelser.

Hvilke shopsystemer understøtter ViaBill?

På nuværende tidspunkt understøtter v følgende shopsystemer: Shopify, Magento, WooCommerce, and PrestaShop.

Vi understøtter desuden: Ecwid, Opencart, Zencart, Oscommerce, Drupal Commerce, Ubercart, and Virtuemart.

Gør det en forskel at have ViaBills PriceTag?

De ViaBill webshops, der synlliggører ViaBills PriceTag på deres produktsider og i kurven, oplever at flere kunder køber med ViaBill, og at kunderne køber for mere. Læs om BYIC’s resultater med ViaBill her.

Vores PriceTag viser, hvor lidt dine kunder skal betale, når de betaler med ViaBill. Dine kunder får mere detaljeret information om ViaBill, og hvordan de vælger ViaBill ved checkout, når de klikker på PriceTagget.

Håndtering af ordrer

Hvordan ved jeg, at ViaBill har godkendt en ordre?

ViaBill har godkendt en ordre, når din ordrestatus siger “ViaBill har godkendt din ordre”.

 

Mine kunder ønsker at ændre deres bestilling. Hvordan håndterer jeg dette?

Når ViaBill har godkendt en ordre, kan den nuværende ordre ikke ændres. Som webshop kan du udstede hel eller delvis refusion, såfremt varerne ikke er på lager. ViaBill understøtter ikke tilføjelse af varer til en nuværende ordre.

Dine kunder skal lægge en ny ordre for  at ændre deres bestilling. Det betyder, at de skal foretage et nyt køb med de varer, som de ønsker at tilføje eller annullere deres forrige ordre.

Hvordan annullerer jeg ordren?

Du annullerer en ordre ved at følge refunderingsprocessen, som du kan læse nærmere om i ovenstående spørgsmål.