Har du brug for hjælp?
OFTEST STILLEDE SPØRGSMÅL
Find svaret her

Scroll og find dit svar

Vi har samlet nogle af de spørgsmål, vi får fra vores brugere - eller dig, der ønsker at bruge ViaBill.

Fandt du ikke svaret her? Kontakt os

Du kan chatte med os direkte på MitViaBill mandag-fredag fra 8.00 - 10.00

Sende os en mail på support@viabill.com.

Eller ringe 88 826 826 mandag-fredag fra 10.00 - 15.00

Hvordan betaler jeg mit månedlige beløb til ViaBill?

Du skal overføre din månedlige indbetaling til ViaBill senest den 20. i måneden. Din første indbetaling skal dog ske senest den førstkommende 20. i en måned (log ind og se hvornår første/næste gang er for dig). Betalingen laver du i din netbank med girokort FI-koden fra Mit ViaBill. Du har altid mulighed for at indbetale et højere beløb end angivet i Mit VaiBill eller indbetale hele beløbet.

Skulle du glemme at overføre din månedlige indbetaling, tilskrives rykkere iht. renteloven, dog koster første rykker pr. måned blot 39 kr.

Hvornår skal jeg betale til ViaBill første gang?

Hvis din ordre er afsendt af webshoppen inden den 20. i måneden, skal din første månedlige indbetaling overføres senest den 20. i samme måned.

Hvis du fx bestiller noget den 13. november, og webshoppen afsender varen den 15. november, skal du indbetale det første månedlige beløb senest den 20. november via FI-koden som du finder på Mit ViaBill. Er din ordre afsendt efter den 20. i måneden, skal det månedlige beløb betales senest den 20. i den næste måned.

Jeg mangler mit login til Mit ViaBill

Vi sendte dig en velkomstmail med en midlertidig adgangskode første gang, du betalte med ViaBill. Adgangskoden skal du bruge første gang, du logger ind i Mit ViaBill, og her bliver du bedt om at ændre din adgangskode.

HAr du ikke modtaget din velkomstmail fra ViaBill, kan den være havnet undet spammails. Hvis ikke du finder den her, kan du kontakte os via vores support, hvorefter vi gensender dig velkomstmailen.

Mit betalingskort er blevet misbrugt? Eller jeg kender ikke til ViaBill ordren?

Har du modtaget en opkrævning fra ViaBill, som du ikke kender til? Kan du kontakte vores support for supplerende oplysninger. Mistænker du, at du er blevet udsat for svindel eller misbrug, skal det anmeldes til politiet. Vi skal herefter have tilsendt din anmeldelseskvittering, for at kunne hjælpe dig med din sag. Vi vil herefter kontakte webshoppen vedr. levering, track and trace mm.

Det er vigtigt for os, at sikkerheden er i top. Det er kun muligt at misbruge dit CPR-nummer eller betalingskort til betaling med ViaBill, såfremt en gerningsmand er kommet i besiddelse af dine oplysninger.

Jeg skal opdatere mit betalingskort

Log ind på MitViaBill. Klik på “Tilføj nyt kort” i menuen øverst.

Hvordan annullerer eller refunderer jeg min ordre?

Det er kun webshoppen, hvor du købte dine varer, der kan kreditere eller annullere din ordre, da alle forhold vedrørende produktets levering er et forhold mellem dig og webshoppen. ViaBill leverer blot betalingsløsningen.

Derfor er det vigtigt, at du beder webshoppen om at kreditere din ordre. Derefter vil det gå automatisk igennem til vores system. Hvis du herefter har et tilgodehavende, refunderer vi selvfølgelig beløbet til dig. Du skal være opmærksom på, om webshoppen krediterer hele din ordre, da der godt kan være noget returporto/fragt.

Jeg har betalt for sent - eller slet ikke betalt?

For at undgå rykkere skal du hver måned mellem den 1. og 20. overføre din månedlige indbetaling via din netbank. Du finder FI-koden til brug ved overførsel på Mit ViaBill. Betaler du ikke til tiden, tilskrives rykkere iht. renteloven, dog koster første rykker blot 39 kr.

Såfremt din månedlige ydelse ikke betales rettidigt påbegynder vi en rykker- og inkassoproces i henhold til dansk lovgivning.

Har din indbetaling krydset vores hævning, betyder det, at du har betalt for sent. Din ekstra indbetaling modregnes i din skyldige saldo. Skulle din indbetaling medføre, at du indfrier din skyldige saldo og derved får et tilgodehavende hos os, returnerer vi selvfølgelig dit tilgodehavende på dit tilmeldte betalingskort.

Hvad koster det at bruge ViaBill?

Du kan helt gratis overføre din månedlige indbetaling via din netbank senest den 20. i måneden. Hvis du glemmer at overføre din månedlige indbetaling, tilskrives rykkere iht. renteloven, dog koster første rykker blot 39 kr.

Jeg er ikke i stand til at betale det skyldige beløb?

Er du ikke i stand til at betale din månedlige betaling, skal du kontakte vores support på support@viabill.com

Jeg har fået en henvendelse fra ViaBills inkassopartner?

Hvis ViaBill ikke har modtaget din indbetaling rettidigt, forsøger vi at trække beløbet på det betalingskort, du oplyste ved bestillingen, så rykkere- og inkassoomkostninger undgås. Hvis vi ikke kan hæve betalingen på dit kort, kontakter vi dig for at finde en løsning. Såfremt vi ikke kan træffe dig, vil sagen blive overdraget til vores eksterne inkassopartner, som håndterer sagens videre forløb. Har du spørgsmål til selve sagen (betaling, levering, varer, indsigelser osv), skal dette tages med inkassopartneren.

Kun såfremt du er indstillet på at indgå en fuld betalingsaftale med ViaBill inklusiv betaling af en del af inkassoomkostningerne, kan du kontakte os herom på support@viabill.com

Hvorfor bliver jeg godkendt til 10.000 kr.?

Du skal selvfølgelig ikke låne og bruge flere penge, end du har behov for. Hvis du fx med ViaBill køber for 3.000 kr., har du kun lånt 3.000 kr. Vi oplever dog, at mange af vores brugere ønsker at betale med ViaBill flere gange og derfor forhåndsgodkender vi vores brugere til betaling med ViaBill op til 10.000 kr. Dermed kan du betale med ViaBill flere gange, uden at du skal “spørge om lov”.

Hvorfor kan jeg få to låneaftaler hos ViaBill?

Det er fordi vi tilbyder en rente- og gebyrfri saldo på op til 2.000 kr. samt et rentebærende lån på op til 10.000 kr. For at gøre det så billigt som muligt for dig, vil vi altid forsøge at give dig vores rente- og gebyrfrie saldo. Derfor kan du opleve, at du kan få to forskellige låneaftaler hos ViaBill. Begge låneaftaler kan naturligvis indfries uden yderligere omkostninger, når du ønsker.

Hvordan kommer jeg i kontakt med Sparxpres?

Alle spørgsmål vedr. dit rentebærende lån skal rettes direkte til Sparxpres på deres servicetelefon 96 161 300

Fandt du ikke svaret her? Kontakt os

Du kan chatte med os direkte på MitViaBill mandag-fredag fra 8.00 - 10.00

Sende os en mail på support@viabill.com.

Eller ringe 88 826 826 mandag-fredag fra 10.00 - 15.00